[ Викачати з сервера (84.5 Kb) ] | 30.10.2016, 10:15 |
Батьківські збори в 1 класі
ПЕРШІ ЗБОРИ. ЗНАЙОМСТВО З БАТЬКАМИ УЧНІВ-ПЕРШОКЛАСНИКІВ Завдання зборів: 1. Познайомити батьків із педагогами, школою, адміністрацією, службами школи й один з одним. 2. Допомогти родині підготуватись до навчання дитини в першому класі. Запитання для обговорення:
План проведення зборів (орієнтовний) I. Знайомство з директором школи та шкільною адміністрацією. II. Представлення педагога, який буде працювати з класом. III. Екскурсія шкільною будівлею. IV. Міні-лекція «Закони виховання в родині. Якими їм бути?». V. Анкетування батьків із теми зборів. VI. Самопредставлення - візитна картка родини. VII. Батьківський тренінг «Дитина у дзеркалі батьків». Хід зборів-зустрічі I. Вступне слово директора школи (як варіант). II. Виступ заступника директора з початкової школи III. Самопрезентація вчителя IV. Самопрезентація родин План самопрезентації родини 1. Прізвище, ім'я, по батькові батьків. 2. Вік батьків, день народження родини. 3. Інтереси, захоплення родини. 4. Традиції та звичаї родини. 5. Девіз родини. V. Екскурсія шкільною будівлею VI. Поради батькам VII. Анкетування батьків
ДРУГІ ЗБОРИ. ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ У ШКОЛІ Форма проведення: «круглий стіл». Завдання зборів: 1. Познайомити батьківський колектив із можливими проблемами адаптації дітей у перший рік навчання. 2. Розробити рекомендації для створення системи комфортних взаємин із першокласником. Питання для обговорення:
Хід зборів I. Обговорення першого шкільного дня дитини II. Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів» ІІІ. Фізіологічні умови адаптації дитини до школи ІУ. Психологічні труднощі адаптації дитини до школи Під час обговорення даної проблеми необхідно звернути увагу на такі важливі умови психологічної комфортності в житті першокласника:
У. Взаємини однокласників
Дуже добре, якщо батьки помістять звід цих правил у кімнаті чи в робочому куточку своєї дитини на видному місці. Бажано наприкінці тижня звернути увагу дитини на те, які правила їй удається виконати, а які - ні і чому. Можна спробувати придумати разом з дитиною свої правила.
ТРЕТІ ЗБОРИ. ТЕЛЕВІЗОР У ЖИТТІ РОДИНИ ТА ПЕРШОКЛАСНИКА Завдання зборів: 1. Визначити разом з батьками достоїнства й недоліки наявності телевізора в житті дитини. 2. Визначити найменування та кількість передач для перегляду дітьми. Питання для обговорення:
Запитання для дискусії:
Хід зборів I. Вступне слово вчителя (варіант). Трохи статистики:
Але, можливо, ви подумаєте, що ця статистика не стосується наших дітей? Дарма. Ось результати опитування у класі, проведеного приблизно за такими запитаннями:
II. Обговорення результатів аналізу відповідей дітей на запропоновані запитання III. Дискусія
Проводяться обговорення проблеми й обмін думками. Думки учнів 10-літнього віку про перегляд телепередач Перегляд телевізора дає можливість:
Коментар учителя, обговорення До даних батьківських зборів можна підготувати виставку малюнків дітей «Я дивлюсь телевізор». IV. Рекомендації батькам: 1) Разом із дітьми визначати телепередачі для перегляду дорослими та дітьми на наступний тиждень. 2) Обговорювати улюблені телепередачі дорослих і дітей після перегляду. 3) Вислуховувати думки дітей із приводу дорослих передач і висловлювати свої думки з приводу дитячих. 4) Телевізор не повинен бути значущою частиною в житті батьків, тоді це стане позитивним прикладом для дитини. 5) Необхідно зрозуміти, що дитина, яка щодня дивиться сцени насильства, убивств, звикає до них і навіть може відчувати від таких епізодів задоволення. Необхідно виключити їх із перегляду малятами. V. Домашнє завдання батькам: визначте для себе відповіді на такі запитання.
Батькам на замітку Необхідно пам'ятати про те, що вплив телебачення на психіку дітей різко відрізняється від подібного впливу на дорослих. Наприклад, першокласники, за результатами досліджень, не можуть чітко визначити, де правда, а де неправда. Вони сліпо довіряють усьому тому, що відбувається на екрані. Ними легко керувати, маніпулювати їхніми емоціями та почуттями Лише з 11-ти років діти починають усвідомлено сприймати те, що пропонує телебачення.
ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. ЕМОЦІЇ ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ Форма проведення: сімейна рада. Завдання зборів: 1. Ознайомитися із самооцінкою учнів класу. 2. Визначити причини переваги негативних чи позитивних емоцій в учнів. Хід зборів I. Вступне слово педагога II. Батьківський тренінг Питання 1) Наведіть приклади ситуацій із вашого життя, з життя родини або ситуацій, що спостерігаються, пов'язані з негативними та позитивними емоціями. 2) Чи можете ви сказати, що у відповідях дітей на магнітофонній стрічці ви почули відзвуки негативних емоцій? (На думку психологів, позитивні емоції з'являються в людини тоді, коли її люблять, розуміють, визнають, приймають, а негативні - при незадоволенні потреб.) Як формувати позитивні емоції? Із чого починати? 3) Перед вами лежать аркушики паперу. Запишіть на них висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною у вашій родині, а також висловлювання, що рекомендуються й бажані. Висновок. При спілкуванні з дітьми не слід уживати такі, наприклад, висловлювання:
При спілкуванні з дітьми бажане вживання таких висловлювань:
Постарайтесь використовувати перераховані бажані висловлювання якнайчастіше. III. Рекомендації батькам: 1) Безумовно приймайте свою дитину. 2) Активно слухайте її переживання, думки. 3) Якнайчастіше спілкуйтеся з нею, займайтеся, читайте, грайте, пишіть один одному листи та записки. 4) Не втручайтесь у її заняття, що їй по плечу. 5) Допомагайте, коли просить. 6) Підтримуйте та відзначайте її успіхи. 7) Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями. 8) Вирішуйте конфлікти мирно. 9) Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції. 10) Обіймайте та цілуйте один одного не менше чотирьох разів на день. IV. Домашнє завдання батькам: напишіть листа своїй дитині, який їй варто розкрити у випускному класі школи. Анкета для батьків 1. Чи стимулюєте ви прояв позитивних емоцій у своєї дитини? Як ви це робите? 2. Чи виявляє ваша дитина негативні емоції? Чому, на ваш погляд, вони виникають? 3. Як ви розвиваєте позитивні емоції своєї дитини? Наведіть приклади. Анкетування проводиться протягом ходу зборів, педагог виділяє для цього 10-15 хвилин. Листки з відповідями батьки віддають педагогу, який використовує їх у подальшій роботі з батьками й учнями.
П'ЯТІ ЗБОРИ. ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ - «ПЕРЕГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ...» Форма проведення: усний журнал. Усний журнал - це аркуші ватману, складені у вигляді великої книги, перевитої стрічкою. Кожний аркуш - сторінка життя класу за рік. Завдання зборів: Підбивається підсумок роботи батьків, чого вони навчаються за рік. Зустріч повинна бути урочистою, цікавою, незвичайною. Збори проводяться разом з учнями. Хід зборів I. Огляд сторінок усного журналу Сторінка перша. «Наше життя на уроках» (фрагменти уроків). Сторінка друга. «Наші перерви» (фізкультпауза, ігри тощо). Сторінка третя. «Наше життя після уроків» (найбільш яскраві моменти заходів, проведених у класі за рік). Сторінка четверта. «Наша творчість» (огляд творчості учнів: читання віршів, пісень, гурткова діяльність). Сторінка п'ята. «Ми і наші батьки» (нагородження батьків за роботу у класі). Медаль - дитяча долонька, розмальована й розписана дітьми. Сторінка шоста. «Наші плани на літо» (кожний учень одержує на літо завдання, яке він повинен виконати для всього класу). II. Підсумки роботи батьків учнів за рік З повідомленням виступає класний керівник, представник від батьківського комітету. Наприкінці зборів учні разом з батьками та вчителями фотографуються. Вручаються фотографії, зроблені раніше на інших зборах і заходах класу.
| |
| |
Переглядів: 1033 | Завантажень: 18 | |
Всього коментарів: 0 | |