Батьківські збори в 1 класі
[ Викачати з сервера (84.5 Kb) ]30.10.2016, 10:15

Батьківські збори в 1 класі

 

ПЕРШІ ЗБОРИ. ЗНАЙОМСТВО З БАТЬКАМИ УЧНІВ-ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Завдання зборів:

1. Познайомити батьків із педагогами, школою, адміністрацією, службами школи й один з одним.

2. Допомогти родині підготуватись до навчання дитини в першому класі.

Запитання для обговорення:

  • ·                     Де батькам можна одержати консультацію з питань виховання дитини?
  • ·                     За якими законами повинно йти виховання в родині?
  • ·                     Що цікавого є в окремо взятій родині - традиції та звичаї (обмін досвідом)?

План проведення зборів (орієнтовний)

I. Знайомство з директором школи та шкільною адміністрацією.

II. Представлення педагога, який буде працювати з класом.

III. Екскурсія шкільною будівлею.

IV. Міні-лекція «Закони виховання в родині. Якими їм бути?».

V. Анкетування батьків із теми зборів.

VI. Самопредставлення - візитна картка родини.

VII. Батьківський тренінг «Дитина у дзеркалі батьків».

Хід зборів-зустрічі

I. Вступне слово директора школи (як варіант).

II. Виступ заступника директора з початкової школи

III. Самопрезентація вчителя

IV. Самопрезентація родин

План самопрезентації родини

1. Прізвище, ім'я, по батькові батьків.

2. Вік батьків, день народження родини.

3. Інтереси, захоплення родини.

4. Традиції та звичаї родини.

5. Девіз родини.

V. Екскурсія шкільною будівлею

VI. Поради батькам

VII. Анкетування батьків

 

 

ДРУГІ ЗБОРИ. ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ У ШКОЛІ

Форма проведення: «круглий стіл».

Завдання зборів:

1. Познайомити батьківський колектив із можливими проблемами адаптації дітей у перший рік навчання.

2. Розробити рекомендації для створення системи комфортних взаємин із першокласником.

Питання для обговорення:

  • ·                     Фізіологічні труднощі адаптації першокласників у школі.
  • ·                     Психологічні труднощі адаптації першокласників у школі.
  • ·                     Система взаємин дітей у класі.

Хід зборів

I. Обговорення першого шкільного дня дитини

II. Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»

ІІІ. Фізіологічні умови адаптації дитини до школи

ІУ. Психологічні труднощі адаптації дитини до школи

Під час обговорення даної проблеми необхідно звернути увагу на такі важливі умови психологічної комфортності в житті першокласника:

  • ·                     створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини;
  • ·                     роль самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитини у школі);
  • ·                     формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
  • ·                     обов'язкове знайомство з дітьми її класу та можливість їхнього спілкування після школи;
  • ·                     неприпустимість фізичних заходів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності третіх осіб (бабусь, дідусів, однолітків);
  • ·                     виключення таких засобів покарання, як позбавлення задоволень, фізичні та психічні покарання;
  • ·                     урахування темпераменту в період адаптації до шкільного навчання;
  • ·                     надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю її навчальної діяльності;
  • ·                     не тільки заохочення дитини за навчальні успіхи, а й моральне стимулювання її досягнень;
  • ·                     розвиток самоконтролю та самооцінки, самодостатності дитини.

У. Взаємини однокласників

  • ·                     Не віднімай чужого, але і своє не віддавай.
  • ·                     Попрохали - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
  • ·                     Не бийся без причини.
  • ·                     Кличуть грати - іди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
  • ·                     Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
  • ·                     Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Два рази ні в кого нічого не проси.
  • ·                     Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
  • ·                     Не ябедничай і не наговорюй ні на кого.
  • ·                     Намагайся бути акуратним.
  • ·                     Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
  • ·                     Пам'ятай: ти не краще за всіх, ти не гірше всіх! Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!

Дуже добре, якщо батьки помістять звід цих правил у кімнаті чи в робочому куточку своєї дитини на видному місці. Бажано наприкінці тижня звернути увагу дитини на те, які правила їй удається виконати, а які - ні і чому. Можна спробувати придумати разом з дитиною свої правила.

 

 

ТРЕТІ ЗБОРИ. ТЕЛЕВІЗОР У ЖИТТІ РОДИНИ ТА ПЕРШОКЛАСНИКА

Завдання зборів:

1. Визначити разом з батьками достоїнства й недоліки наявності телевізора в житті дитини.

2. Визначити найменування та кількість передач для перегляду дітьми.

Питання для обговорення:

  • ·                     Роль телебачення в житті дитини.
  • ·                     Вплив телепередач на формування характеру та пізнавальної сфери дитини.

Запитання для дискусії:

  • ·                     Чи вважаєте ви, що телевізор повинен бути в числі головних предметів побуту?
  • ·                     Які телепередачі, на ваш погляд, формують особистість дитини?
  • ·                     Як, на ваш погляд, необхідно організувати перегляд телевізора дитиною? Припустіть можливі варіанти.

Хід зборів

I. Вступне слово вчителя (варіант).

Трохи статистики:

  • ·                     Дві третини наших дітей у віці від 6 до 12-ти років дивляться телевізор щодня.
  • ·                     Час щоденного перегляду телепередач дитиною складає в середньому більше двох годин.
  • ·                     50 % дітей дивляться телепередачі поспіль, без усякого вибору та виключень.
  • ·                     25 % дітей у віці від 6 до 10-ти років дивляться ті самі телепередачі від 5 до 40 разів поспіль.
  • ·                     38 % дітей у віці від 6 до 12-ти років при визначенні рейтингу використання вільного часу на перше місце поставили телевізор, виключивши при цьому заняття спортом, прогулянки на свіжому повітрі та спілкування з родиною.

Але, можливо, ви подумаєте, що ця статистика не стосується наших дітей? Дарма. Ось результати опитування у класі, проведеного приблизно за такими запитаннями:

  • ·                     Скільки разів на тиждень ти дивишся телевізор?
  • ·                     Ти дивишся телевізор один чи зі своєю родиною?
  • ·                     Ти любиш дивитись усе поспіль чи віддаєш перевагу якійсь окремій передачі?
  • ·                     Якби ти опинився на незаселеному острові, які би предмети ти замовив доброму чарівнику, щоби твоє життя було цікавим і ненудним?

II. Обговорення результатів аналізу відповідей дітей на запропоновані запитання

III. Дискусія

  • ·                     Далі можлива дискусія з питань:
  • ·                     Що ж робити і чи потрібно щось робити? Можливо, варто заборонити перегляд телепередач чи обмежити дитини визначеними програмами?
  • ·                     Що дає дитині телевізор? Є чи в перегляді телепередач, особливо для першокласників, щось позитивне?

Проводяться обговорення проблеми й обмін думками.

Думки учнів 10-літнього віку про перегляд телепередач

Перегляд телевізора дає можливість:

  • ·                     розслабитися, забути щоденні проблеми, відійти від страхів і переживань;
  • ·                     знаходити відповіді на запитання, на які не відповідають дорослі через зайнятість;
  • ·                     зрозуміти за допомогою телевізора, що таке «добре» і що таке «погано»;
  • ·                     дізнаватись про різні явища в різних галузях знань;
  • ·                     розвивати уяву, фантазію, емоційну сферу.

Коментар учителя, обговорення

До даних батьківських зборів можна підготувати виставку малюнків дітей «Я дивлюсь телевізор».

IV. Рекомендації батькам:

1) Разом із дітьми визначати телепередачі для перегляду дорослими та дітьми на наступний тиждень.

2) Обговорювати улюблені телепередачі дорослих і дітей після перегляду.

3) Вислуховувати думки дітей із приводу дорослих передач і висловлювати свої думки з приводу дитячих.

4) Телевізор не повинен бути значущою частиною в житті батьків, тоді це стане позитивним прикладом для дитини.

5) Необхідно зрозуміти, що дитина, яка щодня дивиться сцени насильства, убивств, звикає до них і навіть може відчувати від таких епізодів задоволення. Необхідно виключити їх із перегляду малятами.

V. Домашнє завдання батькам: визначте для себе відповіді на такі запитання.

  • ·                     Скільки часу проводить ваша дитина біля телевізора?
  • ·                     Чи ставить запитання після перегляду передач, чи хоче обговорити з вами передачу?
  • ·                     Яким передачам віддає перевагу?
  • ·                     В якій передачі хотіла би сама взяти участь?
  • ·                     Як зробити, щоб діти не чули від батьків: «Знову уроки ввечері робиш?», «Чим ти займався, знову біля телевізора сидів?» і т. д.

Батькам на замітку

Необхідно пам'ятати про те, що вплив телебачення на психіку дітей різко відрізняється від подібного впливу на дорослих. Наприклад, першокласники, за результатами досліджень, не можуть чітко визначити, де правда, а де неправда. Вони сліпо довіряють усьому тому, що відбувається на екрані. Ними легко керувати, маніпулювати їхніми емоціями та почуттями Лише з 11-ти років діти починають усвідомлено сприймати те, що пропонує телебачення.

 

 

 

ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. ЕМОЦІЇ ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ

Форма проведення: сімейна рада.

Завдання зборів:

1. Ознайомитися із самооцінкою учнів класу.

2. Визначити причини переваги негативних чи позитивних емоцій в учнів.

Хід зборів

I. Вступне слово педагога

II. Батьківський тренінг

Питання

1)                 Наведіть приклади ситуацій із вашого життя, з життя родини або ситуацій, що спостерігаються, пов'язані з негативними та позитивними емоціями.

2)                 Чи можете ви сказати, що у відповідях дітей на магнітофонній стрічці ви почули відзвуки негативних емоцій? (На думку психологів, позитивні емоції з'являються в людини тоді, коли її люблять, розуміють, визнають, приймають, а негативні - при незадоволенні потреб.) Як формувати позитивні емоції? Із чого починати?

3)                 Перед вами лежать аркушики паперу. Запишіть на них висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною у вашій родині, а також висловлювання, що рекомендуються й бажані.

Висновок. При спілкуванні з дітьми не слід уживати такі, наприклад, висловлювання:

  • ·                     Я тисячу разів казав тобі, що...
  • ·                     Скільки разів треба повторювати...
  • ·                     Про що ти тільки думаєш...
  • ·                     Невже тобі важко запам'ятати, що...
  • ·                     Ти стаєш...
  • ·                     Ти такий же, як...
  • ·                     Відчепись, ніколи мені...
  • ·                     Чому Олена (Настя, Ліля і т. д.) така, а ти - ні...

При спілкуванні з дітьми бажане вживання таких висловлювань:

  • ·                     Ти в мене найрозумніший (красивий і т. д.).
  • ·                     Як добре, що в мене є ти.
  • ·                     Ти в мене молодець.
  • ·                     Я тебе дуже люблю.
  • ·                     Як ти добре це зробив, навчи й мене.
  • ·                     Дякую тобі, я тобі дуже вдячна.
  • ·                     Якби не ти, я б ніколи з цим не справився.

Постарайтесь використовувати перераховані бажані висловлювання якнайчастіше.

III. Рекомендації батькам:

1) Безумовно приймайте свою дитину.

2) Активно слухайте її переживання, думки.

3) Якнайчастіше спілкуйтеся з нею, займайтеся, читайте, грайте, пишіть один одному листи та записки.

4) Не втручайтесь у її заняття, що їй по плечу.

5) Допомагайте, коли просить.

6) Підтримуйте та відзначайте її успіхи.

7) Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями.

8) Вирішуйте конфлікти мирно.

9) Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.

10) Обіймайте та цілуйте один одного не менше чотирьох разів на день.

IV. Домашнє завдання батькам: напишіть листа своїй дитині, який їй варто розкрити у випускному класі школи.

Анкета для батьків

1. Чи стимулюєте ви прояв позитивних емоцій у своєї дитини? Як ви це робите?

2. Чи виявляє ваша дитина негативні емоції? Чому, на ваш погляд, вони виникають?

3. Як ви розвиваєте позитивні емоції своєї дитини? Наведіть приклади.

Анкетування проводиться протягом ходу зборів, педагог виділяє для цього 10-15 хвилин. Листки з відповідями батьки віддають педагогу, який використовує їх у подальшій роботі з батьками й учнями.

 

 

П'ЯТІ ЗБОРИ. ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ - «ПЕРЕГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ...»

Форма проведення: усний журнал.

Усний журнал - це аркуші ватману, складені у вигляді великої книги, перевитої стрічкою. Кожний аркуш - сторінка життя класу за рік.

Завдання зборів: Підбивається підсумок роботи батьків, чого вони навчаються за рік. Зустріч повинна бути урочистою, цікавою, незвичайною. Збори проводяться разом з учнями.

Хід зборів

I. Огляд сторінок усного журналу

Сторінка перша. «Наше життя на уроках» (фрагменти уроків).

Сторінка друга. «Наші перерви» (фізкультпауза, ігри тощо).

Сторінка третя. «Наше життя після уроків» (найбільш яскраві моменти заходів, проведених у класі за рік).

Сторінка четверта. «Наша творчість» (огляд творчості учнів: читання віршів, пісень, гурткова діяльність).

Сторінка п'ята. «Ми і наші батьки» (нагородження батьків за роботу у класі).

Медаль - дитяча долонька, розмальована й розписана дітьми.

Сторінка шоста. «Наші плани на літо» (кожний учень одержує на літо завдання, яке він повинен виконати для всього класу).

II. Підсумки роботи батьків учнів за рік

З повідомленням виступає класний керівник, представник від батьківського комітету.

Наприкінці зборів учні разом з батьками та вчителями фотографуються. Вручаються фотографії, зроблені раніше на інших зборах і заходах класу.

 

Категорія: Виховні заходи | Додав: ksenia
Переглядів: 1033 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас, Гість!
Неділя, 29.06.2025